S pojmom SEO sa už určite stretli všetci, ktorí sa aspoň trochu točia okolo internetových stránok a možno aj tí, ktorí práve nepatria medzi odborníkov. Možno, že vás budú presviedčať, že práve tieto 3 zázračné písmena vás bezpodmienečne dostanú na vrchol internetových vyhľadávačov, resp. na prvé priečky vo vyhľadávaní Google. Samozrejme ako vždy, aj teraz je v tom veľký kus pravdy. Ale určite treba spomenúť aj to, že SEO je beh na dlhú trať, nie šprint.
Čo je vlastne to SEO?
SEO (Search Engine Optimization), často prekladané ako optimalizácia webových stránok pre internetové vyhľadávače je súhrn odporúčaní, metód a postupov ako dostať vašu stránku čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Vďaka tomu môžete zviditeľniť svojhu internetovú stránku vo vyhľadávačoch pri zadávaní kľúčového slova.
Ako fungujú internetové vyhľadávače?
Dovolím si tvrdiť, že v dnešnej dobe väčšina používateľov internetu využíva a možno aj pozná len jeden vyhľadávač, a to GOOGLE. V minulosti to tak ale nebolo a aj dnes ešte existujú alternatívy pre vyhľadávanie (BING, YAHOO alebo aj náš ZOZNAM). Všetky vyhľadávače používajú tzv. INDEX, čo je v podstate zoznam všetkých internetových stránok. V čase keď užívateľ zadá určité kľúčové slovo alebo frázu na vyhľadanie, prehliadač pomocou robota prechádza všetky stránky a na základe rôznych faktorov zoradí stránky vo vyhľadávaní.
Oplatí sa investícia do SEO?
Pokiaľ je váš business zameraný na odvetvie, ktoré má veľkú konkurenciu a teda aj kľúčové slová, ktoré ho charakterizujú sú vyhľadávané a môžu vám priniesť veľa zákazníkov, tak určite áno. Pokiaľ už teraz máte slušnú návštevnosť, ktorú by ste chceli ešte zvýšiť, tak určite áno. Pokiaľ chcete ísť s dobou a chcete byť viditeľný tam, kde sa dnes pohybuje väčšina vašich klientov, tak určite áno.
Mňa ale klienti na internete nájdu!
Toto je veľmi častý argument ľudí, prečo nepotrebujú SEO. Áno nájdu vás, ale len klienti, ktorí vás poznajú a idú priamo na váš web alebo vyhľadávajú priamo názov vašej spoločnosti. Ak už nepotrebujete nových klientov GRATULUJEM, ste za vodou. V prípade, že hľadáte stále nových klientov uvedomte si, že potenciálni klienti vyhľadávajú na internete kľúčové slová, ktoré charakterizujú váš business. Ta ako vy, tak aj vaša konkurencia používa na weboch tieto kľúčové slová, a preto je dôležité byť čo najvyššie vo vyhľadávaní. To znamená byť na prvej stráne výsledkov. Veľmi malé percento ľudí hľadá aj na druhej strane a na tretiu sa väčšina ani nedostane. Optimalizácia v sebe nesie veľmi veľa postupov a odporúčaní, ako sa dostať čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania, ale o tom až niekedy neskôr.
V prípade, že máte záujem o konzultáciu ohľadom optimalizácie vašej stránky pre vyhľadávače neváhajte nás kontaktovať.